when indeed

Πότε ΔΕΝ χρειάζεσαι copywriter;

Και εξηγούμαι: Το επάγγελμα του copywriter είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον και χρήσιμο. Συμβάλει πραγματικά στην ενίσχυση της επιχειρηματικής σου παρουσίας, σε γλιτώνει από περίεργους επικοινωνιακούς προβληματισμούς και σου κερδίζει απίστευτο χρόνο.

Όμως, δεν είναι δυνατόν να μας χρειάζεσαι πάντα, ούτε και σε όλες τις φάσεις της δραστηριότητάς σου. Αυτή την αλήθεια τονίζουν όλο και περισσότεροι επαγγελματίες του χώρου στο εξωτερικό – και γράφουν αληθινά διαμάντια πάνω στο θέμα.

Δες λοιπόν εάν κάτι από τα παρακάτω sounds like you.

ΔΕΝ χρειάζεσαι copywriter όταν…

#1 Στόχος του περιεχομένου σου δεν (άμεσα) οι πωλήσεις:

Διατηρείς έναν ιστότοπο ή  μια online κοινότητα, όπου μοιράζεσαι τα καλλιτεχνικά σου ταλέντα και εστιάζεις στην ελεύθερη επικοινωνία και την άμεση, ανθρώπινη επαφή. Αν δε σε νοιάζει η αναγνωσιμότητα, ούτε να βγάλεις άμεσα εισόδημα από αυτό, τότε δε μας χρειάζεσαι.

Tip: Εξέφρασε αυτό που ακριβώς είσαι, χωρίς “ρετούς” και δεύτερες σκέψεις. Με σεβασμό και ποιότητα στο κοινό σου, δημιούργησε content που να είναι:

  1. Πρωτότυπο
  2. Πηγαίο
  3. Ενημερωμένο, διασταυρώσιμο.

Υπάρχουν πολλά free online tools που μπορείς να βρεις. Μόνο λίγη εξοικείωση χρειάζεσαι. Και… σ’ όποιον αρέσεις, για τους άλλους δε θα μπορέσεις.

#2 To εγχείρημά σου βρίσκεται ακόμα στα σπάργανα:

Ρίχνεις ακόμα τα θεμέλια, τις βάσεις. Μελετάς, κάνεις επαφές με συνεργάτες, ξοδεύεις από το κεφάλαιο έναρξης για τα τεχνικά και διαδικαστικά κομμάτια της επιχείρησής σου, τα οποία πρέπει να λειτουργούν άψογα. Ε, λοιπόν, σε αυτή τη φάση, ίσως να μη μας χρειάζεσαι.

Σ’ ακούω ήδη να λες: “Μα, ούτε ένα bannerακι; Ούτε ένα αρθράκι, τόσο δα μικρούλι;!” Ωραία όλα αυτά, απλά είναι για λίγο αργότερα. Ειδικά αν τώρα ασχολείσαι πρώτη φορά, ετοιμάσου να σκάσεις ###άρες στη διαφημιστική ή στο μέσο στο οποίο θες να διαφημιστείς.

Tip: Δοκίμασε πρώτα να πειραματιστείς με δικά σου κείμενα και άρχισε να διαφημίζεις αυτό που κάνεις και τα αγαθά σου, μετρημένα στην αρχή, χωρίς να ξοδέψεις μια περιουσία. Διαμόρφωσε για αυτό το σκοπό κατάλληλα τα προφίλ που ήδη διαθέτεις στα social media και άρχισε να χτίζεις την επαγγελματική σου εικόνα σταδιακά προς τα έξω. Όταν φτάσεις στο σημείο να ανεβάσεις το δικό σου website, τότε ναι, απευθύνσου σε copywriter.

#3 Tο προϊόν ή υπηρεσία σου δεν πληροί ορισμένες βασικές προϋποθέσεις:

  1. Αποτελεσματικότητα – αυτό που υπόσχεται, δεν το κάνει.
  2. Ποιότητα – δεν είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, χρειάζεται περαιτέρω ανάπτυξη και δουλειά στις λεπτομέρειες.
  3. Ασφάλεια – Μπορεί να προκαλέσει σωματική ή συναισθηματική βλάβη στους πελάτες σου και το ξέρεις…

Το αγαθό που προσφέρεις θα πρέπει να έχει όσο το δυνατόν περισσότερα οφέλη  και λιγότερα αρνητικά σημεία για τον αγοραστή – ή και καθόλου. Αν δεν είσαι και τόσο σίγουρος/η για τα παραπάνω σημεία, δε χρειάζεται να εμπλέξεις κάποιον επαγγελματία copywriter. Οι λέξεις δεν πείθουν, όταν η πραγματικότητα… “βγάζει δόντια”. Δες, ας πούμε, την περίπτωση της Johnson & Johnson με το talc.

Tip: Διασφάλισε ότι το αγαθό που παρέχεις έχει περάσει τους απαραίτητους ποιοτικούς ελέγχους. Ζήτα feedback από τους πρώτους σου αγοραστές και άκου προσεκτικά τι έχουν να σου πουν, χωρίς να σχολιάσεις κάτι. Εξευγένισε το προϊόν σου όσο γίνεται περισσότερο. Μη βιαστείς να το διαθέσεις για γρήγορο κέρδος. Η εμπιστοσύνη κερδίζεται αργά, ενώ γκρεμίζεται στο λεπτό. Μόνο όταν έχουμε κάτι αξιόπιστο και προσεγμένο στα χέρια μας μπορούμε να χτίσουμε με τις λέξεις κάτι όμορφο γύρω του. Αν δεν είναι βιώσιμο, ασφαλές και δεν απαντά σε κάποια συγκεκριμένη ζήτηση, οι λέξεις δεν αρκούν.

#4 Δεν έχεις εξασφαλίσει ότι μπορείς να ανταποκριθείς στην αυξημένη ζήτηση.

Φαντάσου να έχεις τη super – τέλεια καμπάνια. Φτάνει ένα 30% επιπλέον πελατολόγιο στην πόρτα σου. Και χαίρεσαι. Ξαφνικά, όμως, συνειδητοποιείς ότι:

  1. Δεν προλαβαίνεις να σηκώσεις το τηλέφωνο για τις νέες παραγγελίες.
  2. Δεν έχεις επάρκεια προϊόντων, γιατί είπες: “Άσε να δούμε πώς θα πάει πρώτα…”.
  3. Ο φυσικός σου χώρος δεν είναι προετοιμασμένος να δεχτεί περισσότερα άτομα.
  4. Δεν έχεις σκεφτεί πώς να ανταποκριθείς στα παράπονα που προκύπτουν, αφότου έχει γίνει η αγορά, γιατί δεν έχεις σκεφτεί την πολιτική αποζημιώσεων ή δεν έχεις προσλάβει προσωπικό.

Tip: Πριν απευθυνθείς σε copywriter, φρόντισε να εξασφαλίσεις ότι μπορείς να αντέξεις το επιπλέον “φορτίο” που θα προκύψει από τις αυξημένες πωλήσεις. Προνόησε εγκαίρως και ρύθμισε τις λεπτομέρειες εκείνες που θα κάνουν την όμορφη διαφορά, όταν περισσότερος κόσμος θα ενδιαφερθεί για αυτά που προσφέρεις.

#5 Έχεις ήδη έναν ή περισσότερους copywriters ως μόνιμο προσωπικό:

Και βλέπεις ότι μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτά που τους ζητάς, χωρίς να τους ξεζουμίζεις όλα τους τα κύτταρα. Γιατί, σε περίπτωση που ο όγκος δουλειάς που ζητάς δεν ανταποκρίνεται στο μέσο χρόνο της ημερήσιας εργασίας τους, τότε το πράγμα αλλάζει. Εκ πείρας να μοιραστώ μαζί σου ότι οι copywriters σου μάλλον υποφέρουν από τα εξής συμπτώματα υγείας – κι ας μη σου το λένε πάντα:

  1. Υπερένταση, νεύρα, αϋπνία, άγχος.
  2. Κάψιμο στα μάτια, θολούρα, ζαλάδα, σουβλιές στα εσωτερικά νεύρα του ματιού.
  3. Επίμονος πονοκέφαλος, πεπτικά προβλήματα, αυχενικό, έλλειψη συγκέντρωσης.
  4. Άδειασμα, όταν έρχεται η ώρα να επικοινωνήσουν με τα μέλη της οικογένειάς τους, κενό, ματαίωση, ακόμα και θλίψη.

Tip: Σε αυτήν την περίπτωση, κάνε κάτι απλό: Δώσ’ τους την ευκαιρία να αναπτύξουν ένα μικρό δίκτυο εξωτερικών συνεργατών, όπου θα τους διευκολύνει την καθημερινότητα, όταν τα deadilne πιέζουν αφόρητα. Τόσο κέρδος προσκομίζουν, δεν αξίζουν το καλύτερο; Θυμήσου πως είμαστε άνθρωποι με πεπερασμένα όρια, δεν είμαστε ΑΙ, ούτε μηχανές παραγωγής λόγου να πλάθουμε ιδέες σαν ρομπότ, από το πρωί μέχρι αργά το βράδυ…

#6 Ξέρεις ότι μπορείς να το κάνεις μόνος/η σου, αλλά… βαριέσαι:

Αν απλώς “βαριέσαι”, βρίσκω πως δε χρειάζεται να πληρώσεις copywriter. Γιατί το πρόβλημα που έχεις να αντιμετωπίσεις είναι βαθύτερο. Και έχει να κάνει με το ότι η ενασχόλησή σου δε σε εξιτάρει, δε σε καλύπτει ηθικά. Δε σε πάει παρακάτω. Δεν ξυπνάς με όρεξη κάθε πρωί να κατεβάσεις ιδέες.

Το κείμενό σου, ναι, μπορεί προς το παρόν εύκολα να το αναθέσεις σε μένα ή σε κάποιον/α άλλο/η συνάδελφο. Το κίνητρο και το πάθος σου να τρέξεις την επαγγελματική σου δραστηριότητα, όμως, δε γίνεται με ανάθεση. Γίνεται με προσωπική επένδυση και προσπάθεια.

Tip: Αν, λοιπόν, ξέρεις πώς να το κάνεις, αλλά “βαριέσαι”, δες μήπως πίσω από την αναβλητικότητά σου κρύβεται κάτι άλλο. Εστίασε σε αυτό, βρες τι θες, πώς το θες και γιατί το θες. Κι εμείς, εδώ είμαστε, έτοιμοι να συμβάλουμε με όλη μας τη δημιουργικότητα, αν “κολλήσεις” κάπου.

#7 Έχεις ήδη κάποια σχέση με το αντικείμενο:

Πεδίο ελεύθερο, δηλαδή! Άρχισε να δημιουργείς ο ίδιος τα κείμενά σου, το μότο σου, πάρε ιδέες από επαγγελματίες του είδους σου, μάθε παίξε, πειραματίσου και… μη σε πιάνουν οι ανασφάλειες. Μπορείς. Το ξέρω πως μπορείς. Αλήθεια.

Tip: Η εικόνα, η γραφή, ο ήχος, όλα ενυπάρχουν μέσα μας. Κοιμώμενα και αέναα. Τα συμβολικά μας συστήματα δεν είναι παρά προεκτάσεις της συνειδητότητάς μας. Αυτού που επιλέγουμε κάθε στιγμή να είμαστε. Αυτού που θέλουμε να γίνουμε. Ξύπνα την “ωραία κοιμωμένη”. Δώσε στη δημιουργικότητά σου το αληθινό φιλί της αγάπης. Αν δεν αγαπήσεις ΕΣΥ πρώτα και κύρια αυτό που κάνεις, μην περιμένεις να το κάνει κανένας άλλος για σένα. Own it, for God’s shake!

 

 

Copyright © 2021. Αθηνά Ζωγραφάκη. “All rights reserved”.

Tags: