About Athina


- Athina Zografaki (Patras, 1986)
- B.A in Greek Philology (University of Patras, 2004-09)
- M.A in Language Studies (Lancaster University, 2009-10)
- P.hd. in Linguistics - not finished (Athens, 2011-today)
- Creative writer, editor, text reviser (Αθήνα, 2011-15)
- Next destination: Unknown

Her personal literary efforts constitute a whole parallel universe for her, where she experiments, transforms and transmutes whatever makes her feel provoked. She always works in the energetic sphere of her eternal beloved, who accompanies her from life to life, from plane to plane, from step to step, from one path to another.

“To begin with an a,
To finish with it,
With no circle having being made
But a whirlwind.”

Το παιχνίδι πάει… βιβλιοθήκη!

Το παιχνίδι πάει… βιβλιοθήκη!

Thank you, New Public Library of Hanover County! http://libguides.nhclibrary.org/future

Thank you, New Public Library of Hanover County! http://libguides.nhclibrary.org/future

Μερική αναδημοσίευση από το άρθρο της Ευαγγελίας Σούπη στο περιοδικό Σελίδες για βιβλιόφιλους, με τίτλο «Ήσυχα παιχνίδια και απόλαυση στη δανειστική βιβλιοθήκη»

Ημερομηνία: 22/12/2016

Εντάξει. Εμείς φάγαμε την τουβλιά από νωρίς και ήδη τώρα, στα φρέσκα ή όψιμα τριάντα, μπορούμε να θυμηθούμε πως ξεκινήσαμε να διαβάζουμε βιβλία: Κάτι το μυθιστόρημα αγάπης της μητέρας, ακουμπισμένο στο γυάλινο τραπεζάκι, κάτι η πολιτική εφημερίδα που έμπαινε κάθε εβδομάδα στο σπίτι κι έπαιρνε την τιμητική της θέση δίπλα στον ελληνικό καφέ, κάτι τα εικονογραφημένα αφιερώματα με πλανήτες και αστεροειδείς, φτάσαμε κάπου στην εφηβεία, έχοντας πιαστεί για πάντα στο ξόρκι της γραφής και της ανάγνωσης.

Μέχρι σήμερα, έχουμε σκαρώσει του κόσμου τα κρυφά στιχάκια˙ έχουμε φτιάξει τουλάχιστον τρία διαφορετικά προσχέδια για αυτό που θα θέλαμε, υποδόρια, να είναι η δική μας συμβολή στη παγκόσμια λογοτεχνία (εδώ γελάμε, αλλά ζητάμε και την κατανόησή σας)˙ και φυσικά, έχουμε προσπαθήσει να αλλάξουμε τον κόσμο πάνω από πενήντα φορές, αλλά όλο κάπου σκαλώνει η ιστορία και μένουμε με τη χαρά του ονείρου, χωρίς να το έχουμε αγγίξει ποτέ ολοκληρωτικά, αλλά και χωρίς να παραιτούμαστε ουσιαστικά.

Για αυτό το αμφίρροπο μεταίχμιο είναι που χρειαζόμαστε τα βιβλία, τελικά. Μαγκιά μας.

Και όχι μόνο αυτό, αλλά συνεχίζουμε ακάθεκτοι, δημιουργώντας νέες ψυχές πάνω στον πλανήτη, μικρά φιλοπερίεργα ζυμαρένια πλασματάκια που πρέπει να τα μάθουμε και αυτά πώς να εξερευνούν το δελεαστικό κόσμο του βιβλίου για να μη χαθεί ούτε το όνειρο, ούτε η μαγεία. Μα πάνω απ’ όλα, για να μπορούν κι αυτά, όταν έρθει η ώρα, να ισορροπήσουν πάνω στο δικό τους μεταίχμιο.

Πώς μπορούμε να κάνουμε τα παιδιά να δουν το διάβασμα σαν παιχνίδι; Η Ευαγγελία Σούπη, μας δίνει απλούς και πρακτικούς τρόπους:

«Αναζήτηση: Κάνετε μια λίστα με βιβλία που θέλετε να βρει: Ένα βιβλίο μαγειρικής, ένα με κόκκινο εξώφυλλο, ένα με σκισμένη ράχη, ένα που το όνομα του συγγραφέα έχει τρία σύμφωνα στη σειρά, ένα ξενόγλωσσο βιβλίο, μία τριλογία και ό, τι βάλει ο νους σας – η λίστα είναι ατελείωτη, όσο και η ποικιλία των βιβλίων. Δεν χρειάζεται να τα κατεβάσει από το ράφι, απλώς να τα βρει και να τα σβήνει από τη λίστα. Μπορεί να σημειώνει τον τίτλο κάθε βιβλίου και στο τέλος να δανειστεί όποιο του κεντρίζει το ενδιαφέρον. Έτσι θα γνωρίσει την βιβλιοθήκη και θα μάθει πόσα πολλά είδη βιβλίων υπάρχουν πέρα από τα σχολικά. Θα ενισχύσει το λεξιλόγιό του, θα μάθει να ακολουθεί οδηγίες, να εστιάζει την προσοχή του, να εξασκεί την μνήμη των λέξεων και την ανάγνωση. Βοηθήστε το στην αναζήτηση, ψάξτε μαζί του, δείξτε ενθουσιασμό με κάθε εύρημα (διακριτικά όμως, δεν θέλουμε να ενοχλούμε)!

Αφήγηση: Διαλέξτε από ένα βιβλίο και διαβάστε ήσυχα μαζί στο αναγνωστήριο. Στο τέλος της ημέρας αφηγηθείτε την ιστορία που διαβάσατε όπως τη θυμάστε. Ενισχύετε όλες τις γλωσσικές δεξιότητες, τη μνήμη, την προσοχή, την ανάγνωση, την αντίληψη, αναπτύσσετε λεξιλόγιο, δομείτε σωστά τον λόγο σας, οργανώνετε την σκέψη σας.

Αντιγραφή: Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας της Αναζήτησης ζητήστε από το παιδί να σας αντιγράψει ένα ποίημα ή μια παράγραφο ενός βιβλίου που θα το ενδιαφέρει. Θα βελτιώσει την ανάγνωση, τη γραφή, την ορθογραφία, την προσοχή του.

Ποίηση: Αποστηθίστε, διαβάστε ή επαναλάβετε στίχους μαζί και εναλλάξ τα ποιήματα μεγάλων ποιητών για να ενισχύσετε την άρθρωση ήχων της ομιλίας και τη φωνολογική ενημερότητα. Ανακαλύψτε τα μελοποιημένα ποιήματα, τραγουδήστε και βελτιώστε τον ρυθμό της ομιλίας. Οι λέξεις χαμηλής συχνότητας που περιέχουν τα ποιήματα των μεγάλων μας λογοτεχνών μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του λεξιλογίου και μαζί να ανοίξουν νέους κόσμους στο μυαλό των παιδιών.

Ζωγραφική: Δώστε στο παιδί την ευκαιρία να περιγράψει μια ιστορία ή ένα ποίημα που διάβασε ή άκουσε μέσω της ζωγραφικής και ενισχύστε την κατανόηση του λόγου. Δεν είναι απαραίτητο να αποδώσει το νόημα γραπτώς.

Παντομίμα: Περιγράψτε τίτλους βιβλίων που έχετε γύρω σας με νοήματα χωρίς λόγια. Ούτως ή άλλως πρέπει να κάνετε ησυχία. Ενισχύετε τη μη λεκτική επικοινωνία και έκφραση.

Ρίμα: Βρείτε συγγραφείς των οποίων τα ονόματα τελειώνουν ή ξεκινούν με τους ίδιους ήχους. Ενισχύετε την φωνολογική ενημερότητα και την αναγνωστική ικανότητα.

Ήσυχο παιχνίδι: Πάρτε μαζί σας ένα ήσυχο επιτραπέζιο (π.χ. ένα memory) κατά το οποίο δεν χρειάζεται να μιλάτε. Απολαύστε την ησυχία και δώστε στο παιδί την ευκαιρία να βρεθεί σε έναν τόπο διαφορετικό, όπου τα βιβλία δεν του επιβάλλονται αλλά είναι παρόντα μόλις εκείνο θελήσει να τα εξερευνήσει.»

 

Ένα άρθρο αφιερωμένο εξαιρετικά στους βιβλιόφιλους φίλους μου που πρόσφατα έγιναν (ή θα γίνουν)… γονείς!

 

Πηγή: http://www.nakasbookhouse.gr/content/isyha-paihnidia-kai-apolaysi-sti-daneistiki-vivliothiki

 

Copyright © 2017. Athina Zografaki, All rights reserved.

No Comments

Post A Comment