About Athina


- Born in Patras in 1986
- Finished her Bachelor Degree in Greek Philology in 2009 (University of Patras), followed by a Master Degree in Language Studies in 2010 (Lancaster University, U.K.)
- Left her Ph.D. Degree after 5 years of study (University of Athens), for all the reasons of the world, grateful for the broad knowledge she gained throughout the process.
- Worked in the private sector as a creative writer, editor, and proofreader for 4 years (Athens, 2011-2015) but then, again, she changed her mind.

She reads and writes a lot. Really. In fact, that’s the only thing she has never stopped doing since she was a child.
Her personal literary efforts constitute a whole parallel universe where she experiments, transforms and transmutes whatever makes her feel provoked.
She always works in the energetic sphere of her eternal beloved, who accompanies her from life to life, from plane to plane, from one path to another.
But eventually, she had to overcome it and learn to live “without”.
Now she’ s free, she can wholeheartedly continue with her exploration.

“To begin with an A,
To finish with it,
With no circle having being made
But a whirlwind.”

Χαρισματικοί άνθρωποι ανάμεσά μας

Χαρισματικοί άνθρωποι ανάμεσά μας

Αναδημοσίευση συνέντευξης Δανάης Δεληγιώργη, από το περιοδικό «Σελίδες για βιβλιόφιλους», στη Σοφία Πολίτου – Βερβέρη.

Ημερομηνία: 22/12/2016

New dawn, detail, personal acrylic paint on canvas

New dawn, detail, personal acrylic paint on canvas

Διαβάζοντας με αμείωτο ενδιαφέρον τους Χαρισματικούς του Marcus Sakey, σχετικά με τον τρόπο που οι σύγχρονες κοινωνίες αντιμετωπίζουν τη διαφορετικότητα, δεν μπόρεσα παρά να σκεφτώ ότι, ενώ μέσα στο μυθιστορηματικό κόσμο, οι αναγνώστες είναι πάντα έτοιμοι να ταυτιστούν με έναν χαρακτήρα που μπορεί να κάνει στο δευτερόλεπτο δύσκολες μαθηματικές πράξεις, να διαβάζει εξαιρετικά αφηρημένα μοτίβα ή να έχει έντονα αναπτυγμένη την έξω-αισθητήρια αντίληψή του, στην καθημερινή τους ζωή, όμως, τι αληθινά συμβαίνει; Συνειδητοποιούμε άραγε ότι διανύουμε ήδη την εποχή που ο φίλος μας, το παιδί μας, ο γονιός ή ο σύντροφός μας, θα μπορούσαν να είναι, κατά κάποιον τρόπο, χαρισματικοί;

Μα, το σημαντικότερο, πώς είναι για ένα παιδί ή έναν ενήλικα να βιώνουν μια έντονη αίσθηση διαφορετικότητας, που τις περισσότερες φορές, ερμηνεύεται από το περιβάλλον τους ως διαταραχή; Η ψυχοπαιδαγωγός Δανάη Δεληγιώργη, στη συνέντευξη που παραχώρησε στη Σοφία Πολίτου – Βερβέρη, με τίτλο «Γεννιέσαι χαρισματικός ή γίνεσαι;», αναπτύσσει ορισμένες ενδιαφέρουσες διαστάσεις του θέματος, τις οποίες και μεταφέρω εδώ αυτούσιες:

«Κυρία Δεληγιώργη, όλοι οι γονείς θεωρούμε τα παιδιά μας κορυφές. Θα θέλαμε να μας πείτε με λίγα λόγια τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει ένα παιδί χαρισματικό και το ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του. Γεννιέσαι χαρισματικός ή γίνεσαι;»

«Γεννιέσαι χαρισματικός. Αν και δεν πιστεύω ότι όλοι οι γονείς θεωρούν τα παιδιά τους κορυφές, αποδέχομαι ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου γονείς αποκαλούν τα παιδιά τους χαρισματικά, ενώ δεν είναι, καθότι δε γνωρίζουν ακριβώς τι εστί χαρισματικότητα. Ωστόσο, ενδιαφέρον είναι ότι η μέχρι τώρα επαγγελματική μου σταδιοδρομία μού έχει αποδείξει και την αντίθετη πλευρά της πιο πάνω παρατήρησης. Οι περισσότεροι γονείς παιδιών τα οποία είναι χαρισματικά, με προσεγγίζουν επειδή είναι πεπεισμένοι ότι τα παιδιά τους παρουσιάζουν προβληματική μαθησιακή και κοινωνική συμπεριφορά και όχι επειδή είναι χαρισματικά και υπερτερούν σε κάτι του τυπικού πληθυσμού, αλλά επειδή υπολείπονται αυτού. Σε παρόμοια ερώτηση που απάντησα σε συνέντευξη για το ηλεκτρονικό περιοδικό ipop, αναφέρω ότι “πολλές φορές ακούγοντας τη λέξη χαρισματικότητα πιστεύουμε ότι θα δούμε μπροστά μας ένα άτομο που διαφέρει ακόμα και οπτικά από τα υπόλοιπα ή θα μας κάνει να απορούμε με τις ιδιαίτερες ικανότητες του. Μακάρι να υπήρχε μόνο ένας παγκοσμίως αποδεκτά ορισμός για την χαρισματικότητα, και θα σας τον μετέδιδα μετά χαράς! Όμως, δεν υπάρχει, οπότε θα σας αναφέρω αυτόν που είναι εξαιρετικά κοντά με τα πιστεύω και την μέχρι τώρα εμπειρία μου. Χαρισματικότητα, με βάση τον ορισμό της Roeper το 2000, είναι μία μεγαλύτερη συνειδητοποίηση, μεγαλύτερη ευαισθησία, μια μεγαλύτερη ικανότητα, να κατανοούν και να μετατρέπουν οι χαρισματικοί άνθρωποι, αντιλήψεις σε διανοητικές και συναισθηματικές  εμπειρίες.»

«Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να είσαι γονιός ενός χαρισματικού παιδιού; Ο γονιός τι πρέπει να γνωρίζει, για να υποστηρίξει το παιδί πρώτα και τη χαρισματικότητά του μετά;»

«Βασική επιδίωξη όλων των γονέων είναι η επίτευξη αποτελεσματικής επικοινωνίας, η μετάδοση κοινωνικής συνείδησης, η διασφάλιση επιπέδου εκπαίδευσης που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των παιδιών και η επαρκής κοινωνικοποίηση αυτών. Οι γονείς και κηδεμόνες γενικότερα δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στις προαναφερθείσες προκλήσεις με τις υπάρχουσες κοινωνικές δομές. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, γίνεται ευνόητο ότι οι γονείς των χαρισματικών παιδιών, αδυνατούν να παρέχουν στα παιδιά τους, την αναγκαία υποστήριξη σε ένα περιβάλλον το οποίο δεν στηρίζει τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.»

«Υπάρχουν διαφορές στην αντίληψη για το θέμα στην Ελλάδα σε σχέση με το εξωτερικό;»

«Δεν τίθεται καν θέμα διαφορετικής αντίληψης. Στο εξωτερικό ο επιστημονικός κλάδος της χαρισματικότητας υφίσταται. Ως εκ τούτου, υφίσταται έρευνα και διαφορετικές προσεγγίσεις στο κοινώς αποδεκτό αντικείμενο της χαρισματικότητας. Στη χώρα μας, με βάση τη μέχρι τώρα εμπειρία μου, η μόνη παρέμβαση που έχει γίνει για την υποστήριξη των χαρισματικών παιδιών είναι η αναφορά τους σε νόμο για την Ειδική Αγωγή. Ωστόσο, από τις μαρτυρίες γονέων που έρχομαι σε επαφή μέσω των Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Χαρισματικότητας της Ελληνικής MENSA, με την οποία συνεργάζομαι, συνειδητοποιώ ότι ο νόμος περί χαρισματικότητας δεν έχει  εφαρμοστεί στην πράξη στα δημόσια σχολεία και στα περισσότερα ιδιωτικά σχολεία. Η απουσία της βασικής μέριμνας σε κρατικό επίπεδο προφανώς και στερεί τη δυνατότητα ουσιαστικής γνώσης περί της χαρισματικότητας, κάτι που σε άλλες χώρες είναι ήδη κατακτημένο.»

«Η ένταξη των χαρισματικών παιδιών στην ομάδα (οικογενειακή, σχολική, κοινωνική, εργασιακή) είναι μια διαδικασία που ενδέχεται να χρειάζεται ειδική μεταχείριση;»

«Ναι. Είναι απολύτως απαραίτητη η ειδική μεταχείριση και γι’αυτό υπάρχει ολόκληρος επιστημονικός κλάδος για την εκπαίδευση επαγγελματιών του χώρου της εκπαίδευσης και ψυχικής υγείας των χαρισματικών ανθρώπων.»

«Πού και πώς θα μπορούσαμε να σας συναντήσουμε για να μιλήσουμε για τους χαρισματικούς ανθρώπους; Πείτε μας με τι ασχολείστε αυτήν την περίοδο;»

«Τα τελευταία δύο χρόνια συνεργάζομαι με την Ελληνική MENSA ως επιστημονικά υπεύθυνη των Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Χαρισματικότητας. Στοιχεία επικοινωνίας μαζί μου μπορεί κάθε ενδιαφερόμενος να βρει στην ιστοσελίδα www.mensa.org.gr.»

«Ποιος ο κύριος στόχος των προγραμμάτων για χαρισματικά παιδιά;»

«Η Κοινωνική και Συναισθηματική εκπαίδευση ώστε οι δεξιότητες των μαθητών να ευθυγραμμίζονται με τις απαιτήσεις του 21ου  αιώνα. Έτσι παράγεται ένα σύστημα υποστήριξης των μαθητών με στόχο την ακαδημαϊκή επιτυχία και την κοινωνική καταξίωση στις μελλοντικές επιδιώξεις τους. Ειδικότερα στους στόχους των Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Χαρισματικότητας MENSA για κάθε μαθητή είναι:

  • Να εξελίσσει την ικανότητα της κριτικής σκέψης
  • Να μαθαίνει εξερευνώντας το περιβάλλον του
  • Να μάθει να ερευνά μεθοδικά και διεξοδικά τον εκάστοτε τομέα ενδιαφέροντος
  • Να ενισχύσει το κίνητρο για μάθηση και προσωπική εξέλιξη
  • Να ελέγχει και να διαχειρίζεται εποικοδομητικά τα συναισθήματά του.»

Από εμένα, τη ρομαντική blogger που απλά αρέσκεται στο να ξεψαχνίζει μεταξύ άλλων και εναλλακτικά θέματα, μόνο μια ευχή, για όλους τους ανθρώπους: Στα αμέσως επόμενα χρόνια, να μη χρειάζεται κανένας, για κανένα λόγο να κρύβει το εγγενές θαύμα της ύπαρξής του, όποια χαρακτηριστικά και αν αυτό φέρει. Ακόμα περισσότερο, να μην χαρακτηρίζονται οι άνθρωποι αβίαστα στον πλανήτη «έτσι» ή «αλλιώς», ούτε όμως και με τον πλέον εύκολο όρο της εποχής μας: του «διαταραγμένου».

Κι ίσως, μια ονειρεμένη μέρα πάνω στη γη, το γεγονός και μόνο ότι είμαστε εξ ορισμού θαυμάσια έμβια όντα, να είναι αρκετό για να ευημερήσουμε και να ζήσουμε αρμονικά μεταξύ μας.

Πηγή: http://www.nakasbookhouse.gr/content/synenteyxi-me-tin-psyhopaidagogo-danai-deligeorgi-genniesai-harismatikos-i-ginesai

Δίχως Σχόλια

Αφήστε το σχόλιό σας.